Darvaza – The silver chalice

Twee maand geleden schreef ik nog dat Darvaza niet snel genoeg met nieuw werk op de proppen kon komen. Debuut EP “The downward descent” hakte immers mijn tere communiezieltje aan schroot. En kijk, mijn gebeden werden aanhoord want met “The silver chalice” ligt er een nieuw grijs EP’tje op mijn platenspeler te blinken. Een grijs plakje wax dat in dit geval ook daadwerkelijk grijs gedraaid zal worden, want ik ben Fan van deze band, met hoofdletter “F”. Manusje-van-alles Omega en vocalist Wraath brengen twee knallende black metal songs met oog voor melodie onder het motto “no gimmicks, no bullshit!” en daar sluit ik me volledig bij aan. “Blessed, and cursed not” is eerder recht-door-zee terwijl er in “The silver chalice” wat meer “experiment” te bespeuren valt in de vocale aanpak. Ik heb Omega tot een interview proberen overhalen, maar hij prefereert de muziek voor zich te laten spreken en dat respecteer ik. De Italiaan en Noor hebben net hun live doop achter de rug op Prague Death Mass en staan ook op de line-up op Netherlands Deathfest. Wie Wraath van zijn andere band One Tail One Head kent, weet dat dit een beest van een frontman is die weet hoe hij een menigte moet oppeppen. Checken die handel!

JOKKE: 85/100

Darvaza – The silver chalice (Terratur Possessions 2016)
1. Blessed, and cursed not
2. The silver chalice

Geef een reactie

